Hoe kopieer ik een dvd op een iPad?

We gaan op vakantie en willen voor onze dochter wat kinderfilms van dvd op de iPad kopiëren.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

In principe mag dit niet. Je hebt de rechten om de DVD af te spelen maar niet om te kopiëren. Als je het dan toch doet dan kun je de DVD via je computer converteren naar mp4 of mov en deze file via itunes op de ipad zetten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Kopieer de dvd naar je pc, maak daarvoor even een map aan, zorg dat je ITunes op je pc hebt geïnstalleerd. Deze is gratis te downloaden. Zorg daarna dat je de dvd in de bibliotheek van iTunes zet. Sluit nu je iPad aan de pc en start iTunes op, mogelijkheid bestaat dat iTunes automatisch opstart. Synchroniseer nu iPad met iTunes en de film zal op de iPad staan. Let op!!! Alleen wat in iTunes staat komt op je iPad te staan, dus alles wat al op je iPad staat gaat er af. Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gaat vaak niet werken, DVD's moeten in de regel geript worden, niet gekopieerd. (rippen is kopiëren met het breken van de beveiliging). Bij CD's geldt hetzelfde. Ook zal je een app moeten gebruiken om DVD's af te spelen lijkt me.