Waar vind ik een accu met de kracht van een stopcontact?

Ik wil graag apparatuur laten werken in de buitenlucht, of op een rijdend platform, dus waar kan ik zo'n accu vinden, wat kost hij , of moet ik er zelf een maken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen Reactie plaatsen!! Alleen antwoorden, anders kan ik geen beste antwoord kiezen...

Antwoorden (2)

Dat stop contact zit dan aan een generator . Een 220 accu is niet te te doen wel met een omvormer maar dat gaat denk nooit lang mee . Alhoewel kijk eens bij firma's als master volt die hebben op boten ook dat probleem getackeld . Maar nogmaals een generator is de simpelste doeltreffendste oplossing . Succes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een generator kost v af zeg 150€ tot duizenden € net aan de hand van je behoefte . Ze zijn er met viertaktmotor benzine tot zware diesel aggregaten .
Als je mobiel een wandcontactdoos(WCD) wil hebben gaat dat niet rechtstreeks van een accu. Hier heb je een omvormer voor nodig, en een sterke accu. In mijn werkbus heb ik een omvormer van 3000 VA(volt Ampere), dit is een schijnbaar vermogen van 3000 Watt(zie foto). De accu is 12V 405 A per uur. Je kan je voorstellen dat dat een grote zware accu is.
Hiermee kan ik een 2000w waterkoker mee gebruiken. Maar ook een Senseo, boormachine, bouwlamp, haakse slijper ed.
Waar je de omvormer kan kopen heb ik bij de bron toegevoegd(eerste hit op Google). Een accu kan je bij bosch krijgen, evenals bij veel auto onderdelen handelaars.
Maar de sterkte van de omvormer is afhankelijk van het vermogen wat je wil gaan gebruiken. Stem dit op elkaar af, voorkom dat je een te lichte(vervelend) of een te zware(duur) omvormer gaat kopen. Stem je accu ook hier op af!
Als je de omvormer zelf gaat aansluiten, gebruik goede materialen, vooral de kabel diameter moet je in acht houden!
Als je 12 V gebruikt kan er wel een stroom lopen van 400Ampere! Bij en foutieve aansluiting of los contact kan hier dus brand ontstaan! En dit heeft een collega al meegemaakt, hier is de hele werkbus door afgebrand.
Gebruik ook een zweefzekering bij de accu om je bedrading te beveiligen, zet hier de juiste waarde in wat bij de omvormer hoort(3000va = 400A).

Toegevoegd na 1 minuut:
Foto uploaden werkt niet helaas.