Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat er een programma dat de code laat zien bij elk knopje dat je indrukt?

Ik wil een stuurwiel aansluiten en dan kijken welke code het stuur naar de computer stuurt als je bijvoorbeeld het stuur naar links draait. Ook zou ik graag willen weten welke code je toetsenbord naar je computer stuurt als je bijvoorbeeld op "w" drukt. Weet iemand welk programma dit kan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
847

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je zoekt een windows messages spy (ik neem aan dat je Windows gebruikt).
Google maar eens op 'Spy Windows Messages'.
Programmas als winspy of interspy luisteren mee naar windows system messages en kunnen jou laten zien wat er allemaal onder water gebeurd.
Alle gebeurtenissen in windows zoals knoppen indrukken, muis bewegen en klikken, programmas starten, verplaatsen en sluiten, genereren messages zodat andere windows snappen wat er gebeurd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat jij wilt d.m.v. software is niet te vangen in 'code' maar het onderstaande apparaatje(link) kan het USB protocol monitoren/analyseren zodat je kunt zien wat er op een USB bus gebeurt, zoals keyboard en stuurwiel events....

http://www.thelabeshop.com/Analyzers/Protocol-Analyzers/USB/TotalPhase-Beagle-USB-480-Protocol-Analyzer?gclid=CPa6xOSnnrwCFYFe3godPQEAQg
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is inderdaad wat ik zoek. Echter is dit wel erg prijzig... Dit moet toch softwarematig te doen zijn? Alles wat het programma moet doen is de code die de muis bijvoorbeeld naar windows stuurt op te vangen en te laten zien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor ethernet bestaat er Wireshark(helemaal top stukje software) maar omdat de topology van USB nogal erg verschilt van ethernet vrees ik dat je dit niet softwarematig kunt monitoren op het niveau zoals met die beagle... Maar je zou dit: http://www.usblyzer.com/
eens kunnen proberen....

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding