Kunnen zonnepanelen op de bestaande groep ?

Er staat een vriezer, koelkast en vijverpomp die gezamenlijk 750.000 watt per jaar verbruiken.
Kan ik een set panelen van 500 wp gewoon op het stopcontact aansluiten ?
Ik wil dit doen d.m.v. 2 micro omvormers
De zekering van de groep is 16 A.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

De wet schrijft voor dat je bij een installatie van meer dan 600 Wp je zonnepanelen op een nieuwe lege groep moet aansluiten. Dus in jouw geval kan het nog net op een bestaande groep.
escape