Wat is het verschil tussen een ''normale'' 3D blu-ray en een Real 3D blu-ray disk?

Ik wil graag een 3d blu ray kopen voor mijn 3d tv om uit te proberen of het wat is. Nu zag ik dat er verschillen zitten in die 3D disks: je kunt kiezen tussen real 3D en normale 3D. Mijn vraag: wat is hier het verschil tussen? Want blu rays die beweren real 3D te zijn zijn vaak ook aanzienlijk duurder. Iemand die mij hier een verklaring voor kan geven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Een beetje googlen levert de volgende (voorzichtige) conclusie op:

Real 3D wil zeggen dat de film tijdens de opnames al met een 3D camera is opgenomen.
Deze films zijn dus geen aanpassing naar 3D van bestaande filmopnames.

Als de film origineel al in 3D is opgenomen (zoals avatar) zal je dus altijd het maximale uit de 3D mogelijkheden van zo'n bluray disk en speler halen.