Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Nipkof (in een andere reactie) was geen TV maar een draaiende schijf die via een techniek bewegende beelden liet zien door snel een hele rits fotootjes met een kleine verandering achter elkaar te bekijken, vooral van sporters. Ik keek rond 1960 mijn eerste TV uitzending met rond de 7 zenders. De eerste TV uitzendingen zijn dan rond de vijftiger jaren van de vorige eeuw dat ik me herinner, alles in zwart/wit natuurlijk.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het eerste commerciële televisietoestel dat Philips Philips TX400 maakte (1949) had een beeldbuis van 22 cm en een 4-kanalenkiezer. Het zwart-wit toestel kreeg de bijnaam 'hondenhok'. Een voorloper uit het experimentele tv-tijdperk kreeg vanwege zijn achteroverhellende vorm de bijnaam 'hondje'. De eerste tv-toestellen waren zo duur dat cabaretier Wim Kan de tv-antennes in een conference als kredietharken omschreef.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De elektromechanische televisie werd al in 1884 gepatenteerd door Nipkow.
De eerste TV zoals wij die kennen werd voor het eerste gedemonstreerd in 1927.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
elektromechanische wat is dat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat betekent dat de TV via een mechanisch systeem, namelijk met schijven werkt. Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Nipkowschijf_%28techniek%29 voor meer uitleg.
In België waren er voor het eerst televisie uitzendingen in 1952.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1884 werd de eerste tv gepatenteerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding