Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor een apparatuur heb ik nodig om zang te versterken in een band?

Ik zing in een bandje, dat doe ik nu met een microfoon door een gitaarversterker. Ik wil een zangversterker kopen, maar weet niet precies wat ik moet hebben. Weet iemand hier meer van?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
802

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een kleine power mixer als van omnitronic zou al veel kunnen doen voor je. Ze zijn erg betaalbaar en geven een behoorlijk geluid. Er zijn veel van dit soort powermixertjes te koop in allerlei prijdklassen. Voordeel is dat je er ook nog wat extras op aan kunt sluiten en kan mee mixen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een versterker op een versterker aansluiten is sowieso niet verstandig. Het beste kan je bij zo'n powermixer een paar stevige boxen kopen die het volume aankunnen.
Zelf heb ik deze versterker met twee bozen gekocht bij Conrad voor bij elkaar 500 euro

Andere antwoorden (1)

Je zou de microfoon ook via een mengpaneel kunnen laten lopen, zo heb ik het altijd gedaan. Plus je kan dan alle instrumenten aansluiten op het mengpaneel en het zo elke keer handmatig aanpassen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding