Wat verbruikt meer stroom, een senseo koffiemachine of een waterkoker?

Beiden gevuld met een half liter water.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Op het moment dat het apparaat aan het werk is, verbruikt een waterkoker meer stroom. Echte, je kunt een afgepaste hoeveelheid water koken en die meteen gebruiken.
Een Senseo wordt vaak helemaal gevuld en vervolgens meerdere keren verwarmd. Bovendien gebruikt het apparaat OOK stroom als je hem niet gebruikt maar gewoon ingeplugd hebt. (Ongeveer E 17,50 per jaar voor het NIET gebruiken).

Dus hoewel de waterkoker zelf een stroomvreter lijkt, ben je er bij afgepast verbruik (dus geen water koken voor niks, maar alleen wat je gebruikt) voordeliger mee uit, zelfs goedkoper dan op gas.

Toegevoegd na 1 minuut:
"dan op gas" moet eigenlijk zijn : dan op een fluitketel op het fornuis ; er is natuurlijk meer dan gasfornuizen alleen).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In een Senseo wordt het water niet verwarmt in de watertank.
Het water gaat door een loeihete 'buis', dààr wordt het verwarmt.
Dus alleen het gevraagde water wordt verwarmt, 1 of 2 kopjes.
rose
11 jaar geleden
En gevraagd wordt naar het verbruik bij een halve liter water, dus geen afgepast gebruik...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Nelly : waarom duurt het dan zo achterlijk lang voordat je een kop koffie kunt zetten met zo'n ding ? (vergeleken met een waterkoker) @Rose : dat heeft ze er pas later bij gezet ; toen stond mijn antwoord er al. Bovendien is een halve liter bij mij precies twee mokken ; keurig afgepast dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het buisje warmt op,waarom dat zo lang moet duren weet ik niet. Ik heb een 'quick & hot' van Tefal die direct heet water geeft met een zelfde systeem, alleen deze worden niet meer verkocht. Voor mij dé manier om snel heet water te hebben en volgens mij ook goedkoop, omdat je ook nooit teveel water warm maakt, maar exact wat je nodig hebt