Als ik een cd draai moet ik de volumeknop verder openzetten dan wanneer de tuner aanstaat. Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (2)

Dan is het uitgangssignaal van de tuner sterker dan dat van de CD.

Gaat het om een setje in de auto? Dan kun je vaak bij de instellingen de balans tussen die twee instellen, waarmee je dus de één standaard wat harder zet dan de ander. Zie de gebruiksaanwijzing.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De tuner en Cd speler zitten allebij op line niveau zo als ze dat zeggen. Dit is vaak een voor versterkt signaal dat ongebalanceerd aankomt bij je versterker. Als je een oude stereotoren hebt dan kan deze bestaan uit verschillende merken of typen versterker, tuner en cd speler. Bij de een is dit line niveau harder als bij de ander. Het verschil mag natuurlijk niet al te groot zijn tussen beide, anders kan dit duiden op een defect.