Wat voor apparatuur heb je nog om op locatie radio te maken?

Stel je staat ergens voor de NOS op locatie en je wilt in de radio uitzending komen. Wat voor apparatuur heb je nodig om je verslag te doen?

10 jaar geleden

Het beste antwoord

Feitelijk is een telefoon voldoende. Je neemt of het gesprek op of belt naar de studio.
Voor radio kan dat. Voor televisie heb je meer bandbreedte (en apparatuur) nodig, dus als dat live moet zijn, kan dat evt. via een satelietverbinding (en dat is niet goedkoop).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ligt ook aan de afstand van jou naar de studio, of auto...

Meestal voor kleinere afstanden gaat het via een draagbare report zender die kan zenden en ontvangen op kleine afstanden.

Gaat het om een grotere afstand, dan staat er meestal een auto die een directe straal verbinding heeft naar de studio, en jij staat verbonden via een draagbare report zender met de auto