camera is vastgelopen (zie uitleg)

Mijn camera wilt geen foto's meer maken en piept telkens als ik het weer aan zet. de lens wilt ook niet meer terugschuiven. Hoe moet ik dit oplossen? de garantie is trouwens verlopen op de camera. Het is een kodak reclame, M1033

Toegevoegd na 3 minuten:
camera geen reclame.. xD

Toegevoegd na 4 uur:
Ik heb een accu in mn camera, en ja die is helemaal opgeladen. De lens is helemaal uitgeschoven en gaat geen kant op. Nog tips?

Toegevoegd na 5 uur:
Dit gebeurt er als ik op het aan/uit knopje klik
1. dat knopje geeft licht (normaal)
2. in de binnenkant van de lens (die openstaat) sluit, en die hoort open te staan
3. je hoort een kraak geluid en gaat gelijk weer uit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Ik heb het idee dat de lens vastzit. Misschien een zandkorrel tussen gekomen of zo. Als de camera tijdens het aanzetten merkt dat de lens niet goed reageert, dan kan het zijn dat hij zichzelf weer uitzet om verdere schade te voorkomen.
Kijk eens voorzichtig in de randen tussen de lens en de camera, of breng hem weg naar een fotografie winkel in je woonplaats. Daar kunnen ze hem nakijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Een van de grootste problemen zijn de batterijen vooral dat ze razend snel leeg zijn
probeer eens met duracell ? die geven behoorlijk power
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd, maar dan wel de Duracell Ultra Power (met ingebouwde tester). +
Waarschijnlijk is de batterij leeg en moet je die vervangen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat heeft te maken met lege batterijen, of een slecht contact (mogelijk kortsluiting) in het batterijcontact (de spanningstoevoer)
ik zou de volgende stappen langsgaan adviseer ik je:
1. kijk of hij het met nieuwe batterijen wel weer doet
2. zo niet: ga terug naar de winkel en laat er een expert heen kijken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na je toevoeging denk ook ik nog steeds dat je accu stuk is. Je kan die eens doormeten met een voltmeter.
Ook kan je eens in de winkel een nieuwe proberen. Anders kan je de camera daar meteen achterlaten voor reparatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mogelijk is het mechanisme kapot waarmee de lens ingetrokken en uitgeduwd wordt. Dat is een klein electromotortje met tandwieltjes. Als die defect is dan is de camerareparatie te duur voor de camera. Dat is dus frustrerend.