Heeft het toetsenbord van ACER ASPIRE V3-771G-736B8G1TMAII dat Qwerty is , de mogelijkheid om omgezet te worden in Azerty?

ACER ASPIRE V3-771G-736B8G1TMAII

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
10 jaar geleden
De toetsindeling zeker, de toetsen zelf niet

Het beste antwoord

Bij veel laptops kun je een los toetsenbord met andere indeling bestellen (kost ca. 30 tot 60 Euro) en is meestal ook goed zelf te vervangen (als je een beetje handig bent).
Als je blind kan typen, kun je elk toetsenbord gebruiken en deze dan als AZERTY instellen.
Als alternatief kan je ook een AZERTY sticker setje kopen (maken) en deze over de huidige toesten plakken. Hou er wel rekening mee, dat je nog steeds je computer dan manueel op AZERTY moet zetten, omdat je computer automatisch nog steeds het originele toetsenbord herkent.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je zou de toetsen handmatig kunnen verwisselen met bijvoorbeeld een sleutel. Vervolgens verwissel je ze met een software programma zodat alle toetsen die je fysiek veranderd hebt, ook in Windows veranderd worden.

Pas wel op dat je de toetsen niet kapot maakt, je kan dit beter even door een ervaren iemand laten doen (bijvoorbeeld in een lokale computer winkel voor 5 a 10 euro).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij veel fabrikanten zijn de keyboards als los onderdeel te bestellen. Om het keyboard te vervangen moet hij dan wel uit elkaar gehaald worden, wat in de meeste gevallen problemen oplevert met je garantie. Je kunt het wel door een erkend reparateur laten doen.
bamibal