Ik heb een canon 1100D en ik wil vuurwerk fotograferen, op welke stand moet ik mijn camera zetten? En hoe stel ik dan in?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij bulb-belichting blijft de sluiter
geopend zolang u de ontspanknop
ingedrukt houdt. U kunt bulb-belichting
onder andere gebruiken voor het
fotograferen van vuurwerk.
Dit kan je vinden op pagina 98 van onderstaande hanleiding
http://www.gebruikershandleiding.com/Canon-EOS-1100D/preview-handleiding-270888.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry, hanleiding moet handleiding zijn

Antwoorden (2)

In ieder geval geen flits.
Ik deed altijd:
Manual, ISO 800, (oude camera ging niet hoger), ruis onderdrukking, het liefst een statief.
Sluitertijden van misschien een seconde?
Belichting moet je even zelf proberen...kunstlicht of wat anders.
Tegenwoordig zijn camera's veel beter uitgerust met allerlei mogelijkheden dan mijn camera van 10 jaar oud.
Succes en fijne jaarwisseling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn zoon fotografeert al 5 jaar lang allerlei vuurwerkshows in Ned./Belgie en Duitsland. Hij gaf het volgende advies:
Stand:Manual
Focus:Manual, net zolang aan de focus ring draaien kijkend door de zoeker, totdat het beeld helder is.
Iso: 100,
Diafragma: F13
Sluitertijd: bulb, houd in dat hoelanger je de ontspanknop inhoudt, hoe langer de sluitertijd is. De duur van de sluitertijd bepaal je tijdens het vuurwerk en je probeert het beeld vol te krijgen met vuurwerk zonder dat de foto overbelicht raakt. Een richttijd is tussen de 4 en 9 seconden, afhankelijk van de hoeveelheid vuurwerk wat de lucht in gaat tegelijkertijd. Veel succes!
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn instelling:
Iso: 400
Diafragma: 16
Tijd: 10 sec tot 20 sec.
Statief.
Afstand: Oneindig
Groothoeklens gebruiken (28 tot 35 mm) of als je verder weg staat licht tele 80 tot 120 mm. Eventueel later twee foto's op de pc samenvoegen voor een voller effect. (door klonen.
Vraag een dag eerder stellen, dan heb je er meer aan. Nu leuk voor volgend jaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik las gisteravond het antwoord van jodyenboyke
dus ik deze instelling gedaan maar jammer genoeg slecht resultaat.
het heeft uiteraard ook te maken met welke type objectief je gebruikt.
ik zelf heb de 70-300 is usm van de week aangeschaft en de camera 1100d heb ik sinds de zomer vakantie met de standaard lens 18-55 de volgende keer ga ik de instelling van osihyg proberen
jodyenboyke
11 jaar geleden
Vuurwerkfotografie is heel erg moeilijk. Maar met deze instellingen fotografeert mijn zoon al jaren en zijn foto's zijn prachtig en worden regelmatig op div. sites gebruikt. Oefening baart kunst.