Ik heb een canon 1100D en ik wil vuurwerk fotograferen, op welke stand moet ik mijn camera zetten? En hoe stel ik dan in?

Weet jij het antwoord?

/2500

In ieder geval geen flits. Ik deed altijd: Manual, ISO 800, (oude camera ging niet hoger), ruis onderdrukking, het liefst een statief. Sluitertijden van misschien een seconde? Belichting moet je even zelf proberen...kunstlicht of wat anders. Tegenwoordig zijn camera's veel beter uitgerust met allerlei mogelijkheden dan mijn camera van 10 jaar oud. Succes en fijne jaarwisseling.

Mijn zoon fotografeert al 5 jaar lang allerlei vuurwerkshows in Ned./Belgie en Duitsland. Hij gaf het volgende advies: Stand:Manual Focus:Manual, net zolang aan de focus ring draaien kijkend door de zoeker, totdat het beeld helder is. Iso: 100, Diafragma: F13 Sluitertijd: bulb, houd in dat hoelanger je de ontspanknop inhoudt, hoe langer de sluitertijd is. De duur van de sluitertijd bepaal je tijdens het vuurwerk en je probeert het beeld vol te krijgen met vuurwerk zonder dat de foto overbelicht raakt. Een richttijd is tussen de 4 en 9 seconden, afhankelijk van de hoeveelheid vuurwerk wat de lucht in gaat tegelijkertijd. Veel succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100