Kunnen zwaar veroudere apparaten de ontvangst van moderne electronica ontregelen?

Heb zo bijvoorbeeld wel geluidsboxen gehad waarmee je een computerscherm volledig kan vervormen. Stel dat in je eigen omgeving nog zoiets staat. Wie kan je dan vragen om metingen te doen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Zo kon een aantal jaren geleden het lichtnet opeens raar doen bij het inschakelen van andere apparatuur. Zie ook elders dat er speciale buizen zijn en behuizingen om dit af te schermen.

Toegevoegd na 11 minuten:
Daar zou je bijvoorbeeld wel last van kunnen krijgen als je buren hebt die aan zelfbouw doen.
Kan je dat dan ergens melden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, apparaten kunnen bij elkaar storing veroorzaken. Het genoemde voorbeeld wat je noemde kan komen d.m.v. een magneet.

In de huidige tijd, kan door verschillende componenten en LED's "net vervuiling" optreden. Helaas is het niet makkelijk te meten zonder professionele app.

Of je het melden kunt, weet ik helaas niet. Een belletje naar de gemeente en/of woningbouwvereniging voor info is uiteraard snel gedaan