Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Probleem Aperture Canon 1000D

waarom kan ik op mijn Canon EOS 1000D geen Aperture van f/2 to f/2.8 krijgen? Kan niet lager dan 5.0 (er staat dan F5.0). Ligt het aan de lens die ik heb?

ik wil graag wat sterrenfoto's maken, en heb ik deze website van de BBC gevonden: http://www.skyatnightmagazine.com/astrophotography-complete-guide/how-take-nightscapes

Hier word gezegd dat de beste foto's tussen de f/2 en f/2.8 zitten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
968

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het ligt eraan welke lens je hebt, als jij bijvoorbeeld een 70-300mm f/3.5 - 5.6 hebt (het is maar een voorbeeld.) dan kun je dus geen diafragma van 2.8 of 2.0 instellen, maar alleenals aller laagste 3.5 als hij op 70mm staat en 5.6 als hij op 300mm.
je kan dus ook niet als je op 300mm gezoomd hebt hem instellen op 3.5, want 3.5 kan alleen op 70mm..

Als je sterrenfoto's wilt maken, kun je het beste een statief kopen, je camera er op zetten en de sluitertijd heel lang maken, zo komt er genoeg licht binnen en eindig je niet met een totaal zwarte foto!

Heb je nog vragen over je camera kun je me altijd een berichtje sturen, op de meeste problemen weet ik wel een antwoord, k heb zelf ook al vele jaren een spiegelreflex.


mvg
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding