Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Sony A55 of Nikon D3100?

Volgens mij zijn de specificaties van deze camera's aardig gelijk en de prijzen zijn dat ook. Welke van deze 2 kan ik dan het beste nemen qua specs en prijs-kwaliteit verhouding?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
684

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik zou voor Nikon kiezen. Ik heb zelf ook een Nikon. Het is bekend dat Sony over het algemeen stabilisatie in de body heeft. Nikon heeft dat in de lens zitten wat betere resultaten geeft dan stabilisatie in de lens. Ik ben echter wel bevooroordeeld omdat ik met Nikon erg mooie foto's maak en Nikon is in de markt een grotere speler. En eens een Nikon altijd een Nikon.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik zou kiezen voor de Nikon aangezien Nikon echt goede camera's maakt. Specificaties zijn ongeveer hetzelfde en reviews zijn ook gelijk.

Nikon is in de Fotografie wereldje een groter merk dan Sony. Het blijft een beetje een persoonlijk keus. Bekijk de linkjes maar :p
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Nikon natuurlijk. Nikon heeft al sinds 1958 spiegelreflexen gebouwd, Sony heeft konica-minolta overgenomen en pretendeert nu camera fabrikant te zijn, en ze maken ook wel leuk spul, maar Nikon (en Canon ook ) is gewoon een stuk universeler.
(ben zelf ook een Nikon gebruiker, dat is wel vooroordeel)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding