Hoelang gaat de spiegel in een spiegelreflex mee?

Hallo, op MP zie ik altijd het aantal clicks van een camera staan.
Mar hoelang gaat de spiegel dan mee? En hoeveel kost het om te repareren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
1.4K

Antwoorden (3)

dat is bij elk toestel aangegeven in de manual.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij gaan spiegels onbeperkt mee maar ze kunnen inderdaad niet tegen mechanische druk, bovendien zitten er vaak de meetcellen van de belichting ook daarin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De spiegel op zich gaat levenslang mee, mits je er niet met vingers of gereedschap aan "fommelt". In principe hoort de spiegel bij het sluiter gedeelte van de camera, en wordt in ieder geval geacht net zo vaak op en neer te kunnen gaan als wat men aangeeft voor het aantal "kliks" van de sluiter, dus niet iets waarover je je zorgen moet maken.