mag een losse bewegingsmelder in het licht van de lamp staan?

Ik wil dus een 80w led floodlamp tegen de gevel monteren, echter wil ik deze laten schakelen met een losse bewegingsmelder.
Mag deze bewegingsmelder met lichtsensor in het strooilicht (dus in de nabijheid en onder de led floodlamp tegen de gevel geplaatst worden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Geen probleem om de bewegingsmelder met lichtsensor onder de lamp te plaatsen. Immers de lichtsensor zorgt ervoor dat de lamp niet bij daglicht aangaat. Van zodra iets 's nachts in de buurt beweegt, zal de lamp aangaan. Na een tijdje (timer in de bewegingsmelder/lichtsensor) zal de lamp terug uitgaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok, dacht ik ook, maar... Indien door het licht de schakeldrempel overschreden wordt (ingestelde LUX), gaat de lamp dan niet meteen uit?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hey,
als je mij merk en model van de bewegingsmelder opgeeft, wil ik eens zoeken naar technische documentatie. Misschien is het schakelschema terug te vinden.