Hoe verdeelt een CV-ketel tijdens de opstart het water tussen verwarming en douchewater?

Tijdens de opstart werd er per ongeluk warm water afgetapt. Dat lukte niet, maar wel werd de verwarming opgestookt.
Hoe kan dat?

Toegevoegd na 21 uur:
Met dank voor de antwoorden. De verwarming stond op 10 graden celsius.
Wel staan de radiatorknoppen open. Maar ze staan op het sterretje. Is me ook aangeraden die open te laten staan. Het was die dag iets van 24 graden. De ketel had 2 dagen uitgestaan. (D.w.z. de ketel stond van de stroom af.)

Toegevoegd na 21 uur:
De verwarming kreeg dus wel voorrang en het water werd niet warm. De verwarming werd zelfs heet. De knoppen van de radiator zijn dicht gedraaid waarmee ze werden afgesloten. Hoe kan dat dan? (Er zijn al meerdere servicemannen bij geweest. Zelfs bij een temperatuur van 25 graden in huis en de thermostaat op 10 graden slaat deze toch aan en dat op meerdere tijdstippen. Ook als er geen water wordt afgetapt.)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Warm water gaat voor; dus als je boiler te koud is wordt die opgestookt en gaat de verwarming even niet verder. Wel moet je wachten tot de cv ontlucht is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwarming is een ander en overigens een gesloten water systeem. het verwarmen van beide gebeurt alleen wel in de ketel. Als je verwarming aanstaat moet deze ook gewoon warmwater produceren door de kraan. Kan alleen mis gaan als het systeem niet in orde is of er lucht in het verwarmingscircuit zit of lucht in de waterleiding.