kan je een nieuwe telefoon krijgen met de aankoopbon?

Toegevoegd na 4 minuten:
ik wil een telefoon kopen via marktplaats maar die heeft een kapotte scherm maar ik krig wel de aankoop bon met nog een paar maanden garantie, kan ik dan een niewe krijgen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je telefoon kapot is gegaan binnen 2 jaar kun je inderdaat een nieuwe krijgen maar dan zul je ook je kappote telefoon moeten meenemen. De winkel kan ook zeggen dat ze dat de telefoon gaan reparen. Dit is hun recht, dan krijg je dus geen nieuwe telefoon. Deze regeling geld wel alleen in nederland dus niet in andere landen. Hier hebbe ze er andere regels voor. Toegevoegd na 3 uur: Er is nu toegevoegt dat het een scherm betreft. Het scherm valt buiten de garantie. De garantie geld alleen voor fouten die niet de schuld zijn van de gebruiker.

ja wel als je garantie hebt, maar je krijgt de zelfde phone met nieuwe scherm

Het hangt er vanaf hoe het scherm stuk is gegaan. Is het verwijtbaar aan de persoon van wie jij die telefoon nu gaat kopen? Dan heb je geen recht op omruilen of reparatie. Is hij "zomaar" stuk gegaan, dan heb je recht op garantie.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100