kan je een nieuwe telefoon krijgen met de aankoopbon?

Toegevoegd na 4 minuten:
ik wil een telefoon kopen via marktplaats maar die heeft een kapotte scherm maar ik krig wel de aankoop bon met nog een paar maanden garantie, kan ik dan een niewe krijgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee. Kapot scherm is altijd eigen schuld dikke bult.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reken daar maar niet op, anders had de huidige eigenaar hem wel omgeruild voor een nieuwe, of hem laten repareren. Vraag de huidige eigenaar dit te doen en koop hem na grondig testen, daarna pas. Koop alleen zulke dingen als je zeker weet dat het werkt.

Antwoorden (3)

Als je telefoon kapot is gegaan binnen 2 jaar kun je inderdaat een nieuwe krijgen maar dan zul je ook je kappote telefoon moeten meenemen. De winkel kan ook zeggen dat ze dat de telefoon gaan reparen. Dit is hun recht, dan krijg je dus geen nieuwe telefoon.
Deze regeling geld wel alleen in nederland dus niet in andere landen. Hier hebbe ze er andere regels voor.

Toegevoegd na 3 uur:
Er is nu toegevoegt dat het een scherm betreft.
Het scherm valt buiten de garantie. De garantie geld alleen voor fouten die niet de schuld zijn van de gebruiker.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een kapot scherm valt niet onder garantie, alleen in extreme gevallen kan dat, in dit geval zal het niet kunnen, anders had de huidige eigenaar dat wel gedaan, dan had hij een hogere prijs kunnen krijgen voor de telefoon.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er stond nog niet bij dat het een scherm betrof. als er niets bij staat en de vraagsteller noemt hem kapot ga ik er vanuit dat hij niet meer aankan.
ja wel als je garantie hebt, maar je krijgt de zelfde phone met nieuwe scherm
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reken er maar op dat als het de verkoper zelf niet is gelukt het ook niet kan. Wie gaat er nu een kapotte telefoon proberen te verkopen als die gratis een nieuwe had kunnen krijgen (en dan eventueel had kunnen verkopen)?
Het hangt er vanaf hoe het scherm stuk is gegaan. Is het verwijtbaar aan de persoon van wie jij die telefoon nu gaat kopen? Dan heb je geen recht op omruilen of reparatie. Is hij "zomaar" stuk gegaan, dan heb je recht op garantie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reken er maar op dat als het de verkoper zelf niet is gelukt het ook niet kan. Wie gaat er nu een kapotte telefoon proberen te verkopen als die gratis een nieuwe had kunnen krijgen (en dan eventueel had kunnen verkopen)?