Wanneer is een gasfornuis met een oven, vierpits versleten?

Toegevoegd na 3 minuten:
Dat ik een nieuwe moet aanschaffen, waar zie je dat aan, wat is gevaarlijk bij slijtage van een gasfornuis?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Er zitten nauwelijks bewegende delen aan je fornuis, dus in principe is zo'n apparaat alleen versleten als de draaiknoppen dienst weigeren. Maar ook dat is weer makkelijk te vervangen.
Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat zo'n apparaat onverslijtbaar is!
Maar mensen doen zo'n fornuis wel eens weg omdat hij niet meer goed schoon te maken is en als de beschermingslaag van de binnenkant van de oven of de pannensteunen afgebladderd is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij de de pannensteunen afgebladderd al een paar jaar, is dat gevaarlijk?

Andere antwoorden (1)

Het belangrijkste waar u op moet letten is de gasslang.
Daar staat een jaartal op.
Voorts dient de vlam blauw te zijn van gaspit of oven.
Anders is het een kwestie van reinigen en afstellen.