Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor versterker heb je nodig als je een elektrische gitaar en een western gitaar(met voorversterker) hebt?

Ik heb thuis al een elektrische gitaar en een Marshall versterkertje van 1 Watt. Nu wil ik een western gitaar met voorversterker gaan kopen, maar ik wil tegelijk dan een nieuwe versterker kopen die én mijn elektrische gitaar goed versterkt én de toekomende western gitaar goed versterken. Hoe heet zo'n versterker? En misschien een aantal voorbeelden qua merken zouden ook handig zijn.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
632

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hallo ik begrijp uit je verhaal dat je 1 versterker wilt gaan gebruiken voor zowel je electrische gitaar als je western gitaar.

Om je kwaliteit hoog te houden raad ik je aan om je western gitaar gewoon via DI te laten sturen naar je mengpaneel. Je kunt hem natuurlijk wel op een gewone gitaarversterker zetten maar daarvan gaat ie niet mooier klinken. voor thuis is dit prima te doen hoor.
een Marshall versterker moet eigenlijk wel goed zijn.
Je kunt dit altijd nog even navragen bij een muziekwinkel in je buurt.

succes ermee.

Groetjes, Andries Korthuis
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding