Ik heb een 12v omvormer na 230 gekocht maar deze trekt mijn laptop niet?

Mijn oplader van de laptop is 90w , ik heb ook een laptop geprobeerd van 100watt.

Mijn mobiel kan die wel opladen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry vergeten te vermelden, omvormer zou 150 watt continu moeten halen

Het beste antwoord

Het probleem zit hem gewoonlijk in de piekstroom, de stroom die de computer nodig heeft op het moment dat je hem aanklikt. Dit is een stroompiek die maar eventjes nodig is
Stel je hebt een omvormer van 100 w en je computer gebruikt 100w. Je zou zeggen dat de omvormer genoeg w geeft maar dat is niet zo. Om je computer te starten heb meer vermogen nodig dan de wattage die op de computer staat. Bij het opstarten heb je bv 120 w nodig. Deze 120 w kan je omvormer niet geven. je omvormer moet dan al minsten 120w geven maar liefst nog wat meer om wat reserve te geven.
Wat je wel kunt doen is de computer starten met de batterij en dan verder gaan met de omvormer, met de voorwaarde dat de omvormer genoeg geeft om de computer te laten werken de piekstroom niet meegerekend
Denk er ook aan dat de wattage die op de niet noodzakelijk de wattage is die je uit de omvormer komt. Vooral bij de goedkopere modellen kan dat minder zijn
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je zegt het zelf al, het gaat om het wattage. Je laptops hun opladers trekken teveel watt, dat kan de omvormer niet aan. Zo'n omvormer is dan ook vooral bedoeld om kleinere apparaten zoals belichting of wat geluid op aan te sluiten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is niet waar. Je kan een omvormer kopen met meer capaciteit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik bedoel dan ook zijn omvormer. Die kan die laders niet aan.
Dit is afhankelijk van je omvormer. Op de omvormer staat als het goed is omschreven hoeveel watt de omvormer continue kan geven en wat zijn piekvermogen is. Er zijn verschillende omvormers te koop. Je kan normaal gesproken zo'n 300watt op 12 volt halen...