Werkt de ant-muggenstekker?

Ik hoor verschillende verhalen op website (via Google) dat mensen zeggen dat het wel werkt en andere weer niet.

Ik vraag me af als er onderzoek is geweest als het werkt of niet?

Toegevoegd na 22 minuten:
Ik bedoel de: * Geluid-apparaatjes – Een apparaatjes voor in het stopcontact dat een ultrasoon geluid produceert.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.7K
Amadea
10 jaar geleden
Nee, dat werkt niet. Het enige dat echt helpt is je insmeren met Deet. En oordopjes indoen zodat je het gezoem niet hoort, anders lig je nog wakker....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe kan het dan dat er ''anti-muggenstekkers'' bestaan. Waar komt dit dan vandaan?
Amadea
10 jaar geleden
Fabrikanten willen graag profiteren van de consumenten die ergens last van hebben. Zal hen worst wezen dat muggen doof zijn en zo'n stekker dus echt niets uitmaakt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik snap dat fabrikanten geld willen verdienen.. Maar dan zal er toch wel testen bestaan waar blijkt uit dat het niet/wel werkt..

Het beste antwoord

In 2010 zijn door Tros Radar dit soort anti muggenmiddelen getest en daaruit bleek dat geluid en geurstekkers niet werken.

Het algeheel onderzoek kun je vinden op onderstaande bron waar nog meer testen bij staan van anti muggenmiddelen.

http://www.trosradar.nl/nieuws/archief/detail/article/muggenwerende-middelen-getest/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

A] Dat hangt er maar van af wat voor soort anti-mug stekker jij bedoelt.
Er zijn namelijk verschillende soorten:

* Geur-apparaatjes – Apparaatjes voor in het stopcontact met een mug-afstotende geur (citronella e.a.) .
* Geluid-apparaatjes – Een apparaatjes voor in het stopcontact dat een ultrasoon geluid produceert.
* Anti-muggen lampen die je in het stopcontact doet.
Deze insektenlamp trekt muggen, vliegen en andere vervelende gevleugelde insecten aan en rekent met ze af.

B] Dan zijn er van al die soorten nog verschillende uitvoeringen en verschillende merken.

C} Wat voor de een werkt, hoeft voor de ander nog niet te werken. Hangt van je gevoeligheid voor muggen af.

Dus is in algemeenheid niet te zeggen of het werkt.

In ieder geval zijn er genoeg andere mogelijkheden om je tegen muggen te beschermen.

http://weblog.zoover.nl/zomer-2/kamperen/10-tips-tegen-muggen/