Is de TI-84 plus c silver edition toegestaan op het eindexamen havo/vwo in 2018?

De TI 84 plus niet maar de silver?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Het College voor Toetsen en Examens meldt op examenblad.nl dat de TI-84 Plus C Silver Edition in elk geval is toegestaan op de havo-examens tot en met 2017 en de vwo-examens tot en met 2018. Daarna zijn alleen maar rekenmachines toegestaan met een zogenaamde examenfunctie die het geheugen en alle applicaties blokkeert tijdens de examens. Deze is aanwezig op de TI-84 Plus C Silver Edition dus hoogstwaarschijnlijk is deze ook op de havo-examens in 2018 toegestaan.

Vanaf 2016 moet de examenfunctie echter al gebruikt worden als de rekenachine erover beschikt, óf de rekenmachine moet gereset worden.