Welke led kan ik hiervoor het beste gebruiken?

Ik zoek een ledje of ledjes waarmee ik deze ring kan verlichten. (Zie foto)

Het is een plexiglas ring van 8mm dik.

Het doel van de ring is rood op te lichten, wanneer de microfoon aan staat.

Wie kan me helpen...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

De Led die je op de foto laat zien is een 5 mm Led. Ik neem even aan dat je een gaatje wilt boren en led daarin wilt plaatsen. Met het boren kom je iets breder uit dan 5 mm ongeveer 5.5. Daarme houd je mits precies in het midden van de zijkant geboort 1.25 mm aan beide randen over.

Das erg weinig, een kleine uitschieter en je boort door de zijkant heen, beter zou zijn een led van 3 mm en dan eventueel 3 stuks. Met 3mm leds houd je meer ruimte over. 3 mm leds kunnen vrij fel zijn, je kan ze eventueel bij mij bestellen op www.htfproduction.nl, via contact pagina.

Wat je nu nog moet weten is welke spanning je gaat gebruiken om de leds aan te sluiten. Het meest gangbare is 12 volt. Een led dien je in de meeste gevallen altijd aan te sluiten in combinatie met een weerstand. Voor 12 volt zou de ideale weerstand 820 Ohm zijn. Om dit te berekenen indien je een andere spanning hanteerd gebruik je de volgende formule:

R = U / I, oftewel Weerstand = Spanning Delen door de stroom.

In dit geval wil jij weten welke weerstand jij wilt gebruiken op bijvoorbeeld 12 volt en dat deel je door de gevraagde stroom van de Led, en dat zal gemiddeld 20 mA zijn. Je komt dan uit op 600 ohm, maar omdat niet alle leds gelijk zijn neem je de volgende waarde in de E 12 reeks en is 820 Ohm.

Veel Succes