hoe kun je een lamp laten knipperen?

ik wil dus mijn lamp van 40 watt laten knipperen ik heb er laatst al een stekker aan gezet maar de bedoeling is dus dat de lamp onregelmatig knippert en dan weer een lange tijd blijf branden en dan weer opnieuw begint weet iemand hoe dit moet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (3)

Met de schakelaar spelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
LOL
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+'je voor de humor!
Volautomatisch onregelmatig knipperen zal niet meevallen, en al helemaal niet op netspanning. Voor zwakstroom zijn er bouwpakketjes op de markt, zoals hieronder, maar dan heb je nog regelmaat in de knipperfrequentie.

http://www.conrad.nl/ce/nl/Search.html?search=bouwpakket+knipperlicht
jc54
10 jaar geleden
escape
10 jaar geleden
@JC54: Het verschil is op te lossen met één relais.
@thijshemmini: Dat gebeurde helemaal niet in de tweede wereldoorlog. Dat gebeurde alleen in slechte speelfilms die over de tweede wereldoorlog zijn gemaakt.
Je kan een gloeilamp in serie schakelen met een starter van een TL. Dan zal hij net als een opstartende TL knipperen.