Het aantal nm bepaalt de kleur. Licht is een golfverschijnsel, dus heeft het een golflengte. De golflengte bepaalt de kleur en wordt weergegeven in nm's. Google voor meer informatie eens 'kleurenspectrum'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is de golflengte van het licht; oftewel: de kleur. Beter zou het zijn om te spreken over de frequentie, omdat die in tegenstelling van de golflengte, niet afhankelijk is van luchtdichtheid.
Licht met een kortere gollengte (hogere frequentie heeft meer energie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De eenheid nm heet voluit nanometer, de lengtemaat is 1000 x zo kort als de micrometer, 1.000.000.000 x zo kort als een meter.
Omdat laserlicht monochromatisch is hebben de lichtgolven één bepaalde frequentie.
Omdat deze lichtgolven zich met de snelheid van het licht voortplanten kunnen we de golflengte bepalen, deze ligt in de orde van enkele honderden nm.