Hoe lang kan een brandmelder piepen?

In een naburig pand piept doorlopend een brandmelder, wat ook in mijn huis duidelijk te horen is. De gebruiker van het pand wil er niets aan doen. Raar natuurlijk, maar het is niet anders.
Heeft iemand enig idee hoe lang dit piepen door kan gaan? Als ik het goed begrijp duidt het piepen op het gegeven dat de batterij bijna leeg is. Dan moet er toch een moment komen dat de batterij helemaal leeg is en het piepen ophoudt lijkt me.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Gewoon de politie bellen dat je er overlast van hebt en de bewoner hier geen actie tegen wil ondernemen. Als het goed is komt de politie zodra er een wagen vrij is langs en willen zij het zelf horen. Hierna zal de politie naar de bewoner gaan met het verzoek om het ding uit te zetten. Toegevoegd na 49 seconden: Oja, het blijft piepen totdat de batterij op is of eruit gehaald is.

Ja, dat kan wel dagen doorgaan, zo niet weken. Ik had ook een keer een huis gekocht met daarin zo'n ding. Omdat we er nog niet woonden hadden we ook pas door dat hij piepte nadat de buren ons hadden opgespoord. Toen piepte hij al een week, ik schaamde me rot... Een kwestie van de batterij er uit halen.

Als het een groot bedrijfspand is, is er waarschijnlijk een brandmeldcentrale aanwezig. De melders krijgen hiervandaan hun voeding, dus blijven piepen tot je de BMC reset. Als je er echt last van hebt zou ik toch de politie bellen als de eigenaar niks wil doen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100