Hoe lang kan een brandmelder piepen?

In een naburig pand piept doorlopend een brandmelder, wat ook in mijn huis duidelijk te horen is. De gebruiker van het pand wil er niets aan doen. Raar natuurlijk, maar het is niet anders.
Heeft iemand enig idee hoe lang dit piepen door kan gaan? Als ik het goed begrijp duidt het piepen op het gegeven dat de batterij bijna leeg is. Dan moet er toch een moment komen dat de batterij helemaal leeg is en het piepen ophoudt lijkt me.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
11.2K

Het beste antwoord

Gewoon de politie bellen dat je er overlast van hebt en de bewoner hier geen actie tegen wil ondernemen.
Als het goed is komt de politie zodra er een wagen vrij is langs en willen zij het zelf horen.
Hierna zal de politie naar de bewoner gaan met het verzoek om het ding uit te zetten.

Toegevoegd na 49 seconden:
Oja, het blijft piepen totdat de batterij op is of eruit gehaald is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, dat kan wel dagen doorgaan, zo niet weken. Ik had ook een keer een huis gekocht met daarin zo'n ding. Omdat we er nog niet woonden hadden we ook pas door dat hij piepte nadat de buren ons hadden opgespoord. Toen piepte hij al een week, ik schaamde me rot...
Een kwestie van de batterij er uit halen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Inderdaad om gek van te worden. Plus voor de tip om de batterij eruit te halen.
PeterBenen
een jaar geleden
Weet je, hoe lang dat rotding bij mij al aan het piepen is? Bijna 11 MAANDEN!!! Het is wel link, maar ik wilde gewoon eens kijken, hoe lang het duurt, voordat er geen piepje, geen flitsje meer uitkomt! Het is nu al dag in, dag uit om de 40 seconden aan het piepen! Soms houdt het 's nachts een paar uur op! Het lijkt wel, alsof dat rotding leeft, alsof het een paar uur moet slapen! Batterij bijna op! Wat een gelul van de fabrikant! Maar, ik wil dit experiment volhouden, anders had ik net zo goed al na een week de batterij kunnen laten vervangen! Ik heb al een mail om een afspraak te maken, ontvangen. Op 17 augustus 2022 is hij een JAAR aan het piepen!!! Het is eerst TIEN JAAR stil geweest en nou zeker TIEN JAAR piepen! Nee, toch? Dus een paar weken piepen is helemaal NIKS, vergeleken met wat ik tot nu toe heb moeten doorstaan! Maar langer dan een jaar houd ik het niet meer vol!
crispy
een jaar geleden
@PeterBenen Je kunt hier wel verbaal tekeer gaan over die rookmelder, maar het is je eigen keuze om dit te ondergaan. Het is geen rotding, het is een rookmelder die gewoon zijn werk doet door jou te waarschuwen dat hij niet meer goed kan functioneren omdat de batterij een te lage spanning geeft.
Als het een groot bedrijfspand is, is er waarschijnlijk een brandmeldcentrale aanwezig. De melders krijgen hiervandaan hun voeding, dus blijven piepen tot je de BMC reset. Als je er echt last van hebt zou ik toch de politie bellen als de eigenaar niks wil doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt, dus als ik het goed begrijp is in dat geval de hoop op het leegraken van het batterijtje tevergeefs en kan dit eindeloos doorgaan.....
Tsja, dan moet er hoe dan ook iets gebeuren, hoewel inschakeling van de politie zeker niet mijn voorkeur heeft want dat komt de relatie met de bedrijfseigenaar niet ten goede.