Mag de ontvanger van digitenne van KPN buiten staan? Alleen dan doet hij het goed!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Het plaatsen van een digitenne ontvanger buiten is mogelijk als hij op een plek staat waar het weer geen invloed heeft op de ontvanger.

Het is al jaren bekend dat een digitaalsignaal moeilijk door een aantal materialen heen kan en makkelijk verstoord kan raken daarom is KPN destijds ook gekomen met een speciale buiten ontvanger voor digitenne.

Zorg er ook voor dat de ontvanger goed gericht is op de dichtsbijzijnde mast die het digitenne signaal verspreid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien vreemde vraag, maar hoe bepaal je waar zo'n mast staat? Gewoon uitproberen? In ieder geval bedankt voor je antwoord!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zie bijgevoegde bron
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed antwoord. Heb echter contact gehad met KPN. Ze hebben nieuwe apparatuur gestuurd. Ik vroeg of deze ook buiten kon staan, en blijkt dat dat tegenwoordig gewoon kan!! Dus je hoeft geen losse buiten ontvanger te kopen....

Andere antwoorden (1)

Nee, het ding is niet bestand tegen de weersomstandigheden buiten. Digitenne heeft speciale buitenantennes.
Plaatje bij antwoord
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!