wat was de allereerste soapserie die ooit op tv is getoond?

Werelds eerste televie soap.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.6K

Het beste antwoord

Het antwoord is : Faraway Hill uit 1946 (2 okt. eerste uitzending).

Daarvoor waren er wel al weer radio soaps (welke dan soms weer overgingen op TV.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! het is altijd moeilijk om de juiste informatie uit het internet te halen, ik zelf dacht ook dat faraway hill de eerste was maar zeker weten deed ik het niet.
Nu dus wel!

Andere antwoorden (4)

peyton place was de eerste deze heeft jaren lang gedraaid op tv in nederland en amerika en andere landen
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Duidelijk antwoord, met een bron, dat verdient natuurlijk een ongemotiveerde min.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hee wacht eens even, je hebt de wiki verkeerd begrepen: Peyton Place was de eerste LANGSTLOPENDE Amerikaanse soap. Het is dus niet de eerste, sterker nog de uitzendingen begonnen pas in 1964, er zijn (tv)soaps die al in 1946 werden uitgezonden.. De minnen zijn dus terecht :D (behalve dan dat een motivatie handiger had geweest.)
ronron1212
11 jaar geleden
MrTomaat hoeveel mensen de je dat er op de wereld tv hadden en konden kijken in de jaren 40 en 50 dat was zeer beperkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja en? Dat maakt toch niets uit voor het antwoord. Al kon er niemand naar kijken.
Dat was een Amerikaanse serie genaamd "Soap."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De eerste soapserie op TV heette "Soap". Een serie over een compleet gestoorde USA familie. Vooral Burt was een idioot eerste klas.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik neem aan dat je grappig probeert te zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, want dan zou ik mezelf Mr. Tomaat noemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Soap" is geen soapserie maar een komedieserie die soaps persifleert. Daarnaast zijn er echte soaps die veel ouder zijn.
'The first hunderd years', 'Search for Tommorow' , 'Faraway Hill' en 'As the world turns' waren de eerste televisie-soaps. 'As the world turns' is nog steeds op televisie te zien en is dus de langst lopende soap ter wereld.