Waar moet ik op letten bij de aankoop van een nieuwe televisie ?

ik heb digitale televisie en een humax-dvdrecorder en wat is een goed merk

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alhoewel Plasma nog steeds te koop is en door velen als kwalitatief hoogstaand wordt beschouwd, zou ik die niet nemen omdat die veel meer energie (en (leef)milieu en geld) gebruiken dan een moderne LED-TV.
Ik zou dan ook gaan voor een LED-TV.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is je budget?

Het beste antwoord

Wat een goed merk is, is het merk dat je jarenlange ongestoord kijkplezier bezorgd. Maar dat kan geen enkel merk je garanderen. Elk apparaat kan een keer stuk gaan, van een klein tot groot defect.
Wat wel belangrijk is. hoe is de service en reactie eventueel na problemen.
Dan kom je al gauw bij de grote gevestigde merken. Goedkoop is soms duurkoop.
Kijk naar reacties op het internet en hier op GV wat en hoe zij zijn geholpen na problemen.
Wat verder belangrijk is bij het kopen van een TV zijn je eigen wensen.
De grootte wordt bepaald door je kijkafstand. Te groot kijkt niet prettig als er te dicht op zit, en te klein is vermoeiend lezen.
Ook het bedieningsgemak van de afstandsbediening speelt een rol. Het instellen en de aansluitingen. Er moeten voldoende en verschillende aansluitmogelijkheden zijn. Zoals minimaal 2 scart, enkele HDMI, Net-TV zodat je via het internet naar programma's kan kijken die je niet zelf hebt kunnen opnemen. Maar ook koppelingen on je geluidsinstallatie op aan te sluiten.
Verder is er nog Ambilight als mogelijkheid. En verdere leuke dingen als je mobile telefoon draadloos af spelen op je TV.
Het toestel moet zowel geschikt zijn op een beugel te gebruiken tegen de muur als op zijn eigen poot (verwijderbaar)
Het moet een scherp en prettig beeld hebben.
Verder kan je nog kiezen tussen LED, LCD en plasma.
LED heeft het laagste stroomverbruik.
Je zal natuurlijk ook met je te besteden budget rekening moeten houden.
Maak in ieder geval een lijst met je wensen en vink aan welk model daaraan voldoet bij het bekijken van de modellen in de winkels.
Twijfel je, stel je keus even uit en ga er rustig voor zitten.
Neem geen overhaaste beslissing. Het is een die je voor jaaaaren neemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Allereerst moet je kijken welk formaat je wilt.
Dan kijken welke aansluitingen je nodig hebt,HDMI,USB,SCART.
En natuurlijk de prijs is belangrijk.
Ik vind het merk LG zeer goed en 5 jaar garantie aan huis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon naar een winkel gaan en naar het beeld kijken.
En dan kijken of het beeld voor jou prettig is.. En lekker scherp.
Hou je alleen vast aan het formaat en niet aan het merk of lcd/ led.
Tuurlijk als bepaalde uitgangen wil hebben moet je wel kijken of de tv hem heeft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In aanvulling op het goede antwoord van Piertje hierboven (+je van mij) nog het volgende. De wat duurdere types/merken hebben een glasplaat voor het scherm. Die glasplaat voorkomt dat er tegen het gevoelige scherm gestoten wordt en dat er dan pixels doodgaan. Je hoeft dan ook geen dure extra verzekering tegen dode pixels te nemen en je hoeft ook geen dure speciale beeldschermspray te kopen want de glasplaat maak je gewoon schoon met Glassex o.i.d. Dus duurkoop is goedkoop.
Verder kan je het beste kijken bij www.kieskeurig.nl welke TV het beste is in de dingen die jij belangrijk vindt. Ook word je daar goed voorgelicht over wat belangrijk zou moeten zijn.
Verder kan je ook nog kiezen voor 3D, maar daar zijn heel weinig uitzendingen in en de bijbehorende brillen vind ik niet prettig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar je op moet letten staat duidelijk beschreven op de kieskeurig sitee afhankelijk van wat je er mee zou willen doen b.v heeft Panasonic Viera en zijn er t.v. die led of ambilight hebben 4 of meerdere aansluitingen voor elk wat wils.
Ook kun je er reviews bekijken en zien of er problemen met somigge merken zijn .
De best verkochte en meest goed beoordeelde staan er ook bij.
Etc etc.
Als ik iets wil kopen ga ik als eerste naar deze site toe.
Het is de moeite waard en kan je ook nog eens geld besparen.
Succes ermee.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat zegt u? b.v heeft Panasonic Viera en zijn er t.v. die led of ambilight hebben 4 of meerdere aansluitingen voor elk wat wils.
Ook kun je er reviews bekijken en zien of er problemen met somigge merken zijn .
j5m
12 jaar geleden
Je moet het goed lezen.
Bijvoorbeeld heeft panasonic Viera etc.
Of wat bedoel?