kan ik hier een 12volt loodaccu op aansluiten ?

kan op deze crossover gewoon een 12 volt loodaccu ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Dat kan maar dan gaan er misschien wat spoelen roken.
Dit is een luidsprekerfilter, daar sluit je aan 1 kant (in?) een versterker op aan, en op de andere kant waarschijnlijk drie luidsprekers: een basluidspreker (bas), een middentoner (mid) en een tweeter (tw).

Er komt verder geen accu of andere spanningsbron aan te pas.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Klopt volledig, ZEKER geen 12 Volt, tenzij u kortstondig een lichtorgel wilt maken ;-)

Andere antwoorden (1)

Nee dat kan niet, het heeft geen enkele zin en je loop ook de kans de print op te blazen.
Wat wil je er eigenlijk mee bereiken?

Toegevoegd na 1 minuut:
Geluid zal er b.v. niet uitkomen, een geluid signaal mag sowieso geen gelijkspanning bevatten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat voor filter heb ik dan nodig om midden tonen , lage tonen en hoge tonen van elkaar te scheiden ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze waarschijnlijk. Maar zoal jjjgroot al zegt sluit je deze op een versterker (speaker uitgang) en dan vervolgens zal deze de tonen scheiden waarmee je vervolgens verschillende (geschikte) speakers er op kan aansluiten.
Een tonen filter heeft niks met een 12 volt accu te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt wat Julio zegt, de filter op de foto, heeft een ingang, daar moet de versterker aan en uitgangen, daar moeten de diverse speakers aan. Maar wat wilde je nu met die 12volt bereiken??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat ie een rookgordijn wil voor de visuele effecten :)