Hoe erg is het qua efficiency voor je koelkast als de deur niet helemaal goed sluit?

En dus hoeveel extra stroom kost dit ongeveer.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Dit betekend dat de koelkast vaker aan zal slaan.
Er zit ook nog verschil in de onderkant of de bovenkant.
De koude lucht zakt naar beneden,en verdwijnt uit de koelkast.
Gevolg hij is weer sneller warm,en slaat weer aan,dus stroomverbruik.
En dat kost weer geld.
Hoeveel precies dat weet ik niet maar,alle beetjes helpen als het gaat om stroom te besparen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja dat is erg, de efficiency kan tot de helft terug gebracht worden. Dus dat betekent dat de koelkast twee keer meer energie verbruikt dan een goed sluitende.