Bestaat er een soort van Ethernet hub?

Ik wil graag een Smart TV op zolder zetten maar ons WIFI bereik gaat niet zo ver. Nu heb ik al een Ethernet kabel naar de zolder getrokken voor de TV, maar ik wil natuurlijk ook internet op mijn PS3 en iMac die daar staan. Nu was mijn vraag of er een soort ethernet hub bestaat waar je één ethernet kabel insteekt en die dan een draadloos WIFI signaal uitzendt. Bestaat zoiets? Zo ja, waar kan ik die vinden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kunt een extra router met WiFi aan je netwerk toevoegen. Zorg bij deze extra router dan wel voor dat de DHCP functie uit staat.

Wat je nodig hebt is een wifi accespoint. (een soort draadloze router zonder routerfuncties) dat doet letterlijk wat je vraagt: het zendt een wifisignaal uit waardoor je via dat draadloos netwerk 'in contact komt' met het netwerk van de kabel. Als je met een kabel kan werken (altijd stabieler dan een draadloos signaal) kan je gebruiken van een netwerkswitch (altijd beter dan een hub) en de verschillende apparaten aansluiten met de kabel. Gebruik zeker geen wifi repeaters of dergelijke! Die zijn voor situaties waarin je geen kabel kan doortrekken en dat laatste kan jij wel! Wifirepeaters versterken namelijk wel het signaal maar hebben 1 groot nadeel: de snelheid is sterk vertraagd als je met zo'n wifirepeater verbinding maakt.

Ja. Die noem je switches volgens mij.

Ik zou zeker kiezen voor een Accesspoint zoals Daki aanraadt. Een switch werkt hier niet wat die zendt geen draadloos signaal uit. Een accesspoint heeft een veel grotere kans van slagen dan een wifi repeater of extender in deze situatie

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100