Hoe kan ik mijn TV kast het best koelen?

Ik heb sinds kort een zeer mooie nieuwe Tv kast waarin ook al mijn apparatuur zich bevind (server, router, TV decoder, Xbox en nog een aantal randapparatuur)

Dit geeft te veel warmte af. Nu wil ik een aantal ventilatoren inbouwen in de kast om de boel te koelen.

De vraag is eigenlijk, wat kan ik het beste doen voor koeling,

1. Warmte afvoeren met 2 ventilatoren.
2. Koele lucht invoeren met 2 ventilatoren.
3. 1 ventilator koele lucht invoeren en 1 ventilator warme lucht afvoeren.

Graag hoor ik wat jullie denken en misschien hebben jullie nog tips.

Alvast Bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat soort spullen horen helemaal niet in een kast te staan. Zeker een XBox is dodelijk in een kast. Nu moet je met ventilatoren gaan werken en heb je geluid in stille scenes. Optie 3 is verder de enige optie, anders veroorzaak je over of onderdruk.

Antwoorden (2)

Geen van uw oplossingen is goed voor dit probleem, adequaat? ja, praktisch?, nee.
Zo een herrie wilt u niet beleven.
Als uw TV kast los van de muur staat kan u in de achterwand GROTE gaten maken zodat u een natuurlijke ventilatie krijgt en de warmte afvoert.
Staat uw TV kast tegen de muur dan kan u enkel gaten maken beneden en boven en zeker ook in elke tussenblad om zo een natuurlijke ventilatie op gang te brengen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit van iemand gehoord die zijn TV kast wil koelen. Maar als je het gevoel hebt dat dat nodig is, dan zou ik aan de achterkant bovenin gaten maken, aangezien warme lucht opstijgt is dat de beste plek voor de warme lucht om te ontsnappen. In extreme gevallen kan je dit proces versnellen door daar een vennetje te plaatsen, maar ik vraag me af of dat nodig is. Succes!