Kan je een handmelder als lichtschakelaar gebruiken?

Dan heb ik het over dit soort handmelders: https://www.klusspullen.nl/a/326312/ajax-handmelder?utm_source=beslistslimmershoppen&utm_medium=cpc&utm_campaign=beslist&utm_content=discardeddefault

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K
Amadea
8 jaar geleden
Wat ik lees dat zo'n ding doet is de brandweer en andere noodhulp alarmeren. Nee, dat is dus geen lichtschakelaar.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, je kan hem aansluiten als lichtschakelaar alleen kan je hem dan maar één keer gebruiken...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Freekfluweel, en als je hem dan weer doet gebeurd er niks?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea, dat is als je een heel brand systeem hebt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gewoon zo'n ding kopen, binnenwerk eruit halen en er een reguliere schakelaar achter verwerken. Uiteraard zonder glaasje. Dan oogt deze als een brandmelder maar fungeert als lichtschakelaar. Geen moeilijke klus om te maken.
Ps puur voor eigen gebruik natuurlijk. Je wilt dat dan niet ophangen en mensen denken dat het een brandmelder is. "Brand! Licht aan."

Het beste antwoord

Tuurlijk. We kunnen mensen op de maan zetten, dus dan kan dat ook. Alleen is ie niet als zodanig ontworpen. Hij mag maar 24 volt schakelen en geen 230 volt. Je kunt kiezen, of je werkt met laagspanningslampen (ledjes) en als je toch 230 volt wilt schakelen heb je een relais nodig.
Als je het licht uit wilt doen is dat nogal een gedoe. Kijk maar naar het filmpje. Maar het kan allemaal wel.
escape
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En een beetje handige jongen maakt in de behuizing hiervan een lichtschakelaar. Wel leuk idee.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Standaard houd het glaasje de knop ook tegen om contact te maken
Dus zonder glaasje blijft de lamp altijd aan.
Je hoeft de knop niet in te drukken voor brandalarm glaasje breken is voldoende
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mijn vraag is beantwoord, Ik wou alleen weten of het mogelijk was.. Leek me wel vet. Ik ga toch voor de lol een Noodstop knop als lichtschakelaar gebruiken.