Waarom doet het geluid het niet als ik mkv bestanden op mijn iPad afspeel

Via fileapp en mijn laptop zet ik series en films op mijn iPad. Dat zijn avi, mkv, mp4 en andere soorten bestanden. Ik heb al ongeveer 5 soorten mediaplayers in de AppStore gedownload om het af te spelen alleen als ik een mkv afspeel doet het beeld het gewoon goed maar het geluid doet het niet. Dit is bij alle mediaplayers zo.. Kan iemand mij een goede mediaplayer voorstellen of een andere oplossing ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dit is niet te wijten aan je video, doch met de audio.
Jou Ipad heeft waarschijnlijk een bepaalde audiocodex niet aan boord.
Een remedie zou zijn om je mkv bestanden wederom om te zetten naar een ( audio ) formaat waar je ipad mee overweg kan.
Bijvoorbeeld de Mp4 formaat.
Je zou dan wel even van het net een conversie applicatie moeten opzoeken.
Ik gebruik zelf hiervoor flv2avi, ondanks dat de naam anders doet klinken kan deze veel verschillende formaten omzetten naar de gekste formaten, ook de audio.

Ik zou zeggen, probeer van alles en behoud het beste voor wat het omzetten betreft.
Je kan wel allerlei players op je pad zetten, doch als de goede codec niet aan boord is zal dat weinig helpen.