Bestaat er een fohn op batterijen of een accu?

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of iemand weet of er een föhn bestaat die op batterijen/een oplaadbare accu werkt? Ik heb zelf al op google gezocht maar ik kom niet heel erg ver.

Het zou fijn zijn als de föhn in Nederland verkrijgbaar is.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (1)

Omdat het elektrisch vermogen van een föhn al gauw 700 W is zal een föhn op accu geen haalbare kaart zijn. De accu zou veel te groot en zwaar zijn zodat het een onhandelbaar apparaat wordt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een fohn op 12 volt kan wel. Die kun je krijgen bij kampeerwinkels. Dus als je een auto bij je hebt of iets met een sigarettenaansluiting kun je fohnen. http://www.kampeergoed.nl/haardroger-volt-pc-14777.html
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Hahaha föhn aan, accu van de auto leeg...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
..laat je de motor toch lopen? maar nee, ff fohnen moet wel kunnen, hoor
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Föhnen op de uitlaat van de auto. Met de huidige roetfilters hoef je erna niet nog eens je haar te wassen. ;-)