Waar koop ik een navigatie voor de scooter of brommobiel?

Ze zijn er voor de auto,fietser en wandelaar.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.2K

Het beste antwoord

In de opties van TomTom kun je aangeven dat deze je nooit de snelweg op mag sturen. Met die instelling zijn ze heel geschikt voor op de scooter of in je brommobieltje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gast108510
7 jaar geleden
Ja, en hij kent niet alle fietspaden!

Andere antwoorden (4)

een scooter of brommobiel mogen allebei op de weg (en op het fietspad) dus kan je een navigatie voor de auto kopen dat is voldoende, en die kan je bijna overal kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een tomtom rider 2 is geschikt voor de scooter. Hoe je 'm monteert zie je als je op onderstaande link klikt. Voorzover ik weet kun je m overal kopen waar ook tomtom's voor de auto worden verkocht.
paulus811
14 jaar geleden
Als je praat over een brommobiel kun je toe met een gewoon autonavigatiesysteem lijkt me. Als het navigatiesysteem ook het weer zal moeten trotseren (zoals op een brommer) ben je aangewezen op weerbestendige modellen zoals inderdaad de TomTom Rider of de Garmin Zumo (beiden navigatie voor op de motor)
Een goedkoper alternatief wat ik gebruik op de motor is mijn mobiel met navigatie en vervolgens de oortelefoon in onder de helm.
De weerbestendige navigatiesystemen zijn overigens vele malen duurder dan de gewone navigatiesystemen...

Toegevoegd na 4 uur:
Ik gebruik de navigatiesoftware van McGuider. Groot voordeel vind ik is dat er geen internetverbinding nodig is en je het systeem ook zo kunt instellen dat het afgezien van autoroutes ook fietsroutes herkent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
navigatiesystemen zijn niet helemaal uitgerust voor de verschillen vwb de in nederland rondrijdende voertuigen. Een brommobiel en/of een scooter mogen niet hetzelfde als een auto of motor.
Je kan dus soms voor een vervelende verassing komen te staan.
Als ik jou was zou ik de vraag eens stellen op www.gps.nl
Danwel kijk eens of op dat forum iets staat wat je keus makkelijker kan maken.
Bronnen: