Wat is better 45MW of 4200MAH?

Ik heb geen verstand van electronica. Maar moet een nieuwe accu hebben voor mijn laptop. De prijzen verschillen met de wel 50 websites waar ik er 1 kan kopen. Alleen welke geeft het langst stroom aangezien ik de mogelijkheid heb uit twee soorten. De een is 45MW de ander 4200MAH. Welke is beter?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het probleem is evenwel dat mW een vermogen geeft van de batterij maar niet voor hoelang, terwijl mAh een capaciteit is van een batterij en zijn maximale vermogen weergeeft.
Die 2 zijn dus eigenlijk niet te vergelijken.

Het is een beetje verwarrend omdat u in de eenheden hoofdletters gebruikt.

U zal wel bedoelen 45 mW (milliWatt) en 4200 mAh (milliAmpère uur).

Een beetje simplistisch voorgesteld zou u kunnen zeggen dat:
45 mW = 0,045 W = 0,045 Ampère tijdens 1 uur. Voor hoeveel uren die batterij dat kan is niet te bepalen met uw gegevens.

4500mAh = 4,5 Ampère gedurende 1 uur tem 1 mA gedurende 4500 uren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oftewel. De capaciteit van een accu heeft niks met 45mW te maken. Als het goed is staat bij elke accu aangegeven hoeveel capaciteit deze heeft (4200mAh) Hoe hoger dit getal, hoe langer je laptop op de accu kan werken. Ten minste, in theorie. Er zijn ook fabrikanten die dit behoorlijk overdrijven, tenminste dat heb ik met telefoon accu's meegemaakt. Een hogere prijs betekend ook niet altijd een betere accu.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Feit is dat de ene website Mw aangeeft en de ander mAH. Ik zoek uiteraard de goedkoopste accu maar met de langste uithoudingsvermogen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mw of MW zeker niet. 45MW is de energie van 1/10 kleine kolencentrale of de energie van 20 grote windmolens. Net als 4200MAH eerder onwaarschijnlijk is voor een accu.
M= Mega ~ miljoen
m= mili ~ 1/1000 Verschil m en M is een factor miljard.