Waar moet ik letten bij aankoop van een nieuwe koelkast?

Ik heb een Bosch tafelmodel koelkast met een vries gedeelte, maar na 3,5 jaar heeft ie het begeven.

nu ik waarschijnlijk een nieuwe moet kopen . (ik heb al gebeld met bosch, een monteur kost 60 euro voorrij kosten zonder dat er iets gebeurt is en een zelfstandige monteur "mag" het apparaat niet repareren wat ik begreep na een monteur te hebben gebeld.)

ik kan ongeveer 300 euro aan een nieuwe koelkast uitgeven, waar kan/moet ik binnen dit budget op letten?

is er bijv een merk dat standaard 5 jaar garantie bied, is automatische anti frost belangrijk voor het langer meegaan van de koelkast?

op welke andere dingen moet ik letten.

zijn er merken die ik moet mijden, merken die beter zijn als bosch en wellicht een betere service afdeling? is liebherr een "beter" merk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Soms kun je tegen extra betaling je verzekering met een paar jaar laten verlengen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Denk er om: in een koude omgeving werken sommige modellen niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een ijskast hoort niet binnen 3,5 jaar stuk te gaan. En die zogenaamde 'extra garantie' geeft geen enkel extra recht. Dus je zou de strijd kunnen aangaan met Bosch, en anders zou ik eens op bijvoorbeeld Kieskeurig.nl kijken, goeie vergelijkingssite met vaak ook reviews.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hippo, klopt helemaal. Soms sta ik ervan te kijken als mensen bijvoorbeeld een TV kopen, er dan 5 jaar garantie bij kopen voor een fors bedrag...:/
HeerVoldemort
11 jaar geleden
idd schandalig, binnen 3,5 jaar kapot.

Het beste antwoord

je moet altijd natuurlijk letten hoe duur hij isEen koelkast houdt etenswaren koel en zorgt er voor dat je deze langer kunt bewaren. Er zijn echter vele verschillende modellen koelkasten en elk model heeft zijn voor- en nadelen. onderaan staat nog iets over de werking, de modelverschillen, No Frost-techniek, energieklasse en energieverbruik.In een koelkast, of ijskast, kunnen bederfelijke producten enkele dagen koud bewaard worden. De koude temperatuur in een koelkast zorgt ervoor dat de activiteit van de bacteriën in de producten afneemt, zodat het langer duurt voordat producten bederven. Een koelkast is eigenlijk een verkeerde naam aangezien de koelkast niet koelt maar warmte afvoert. Het koelproces bestaat in wezen uit niets anders dan het opnemen van warmte in de koelkast en het afstaan van deze warmte aan de buitenlucht.

Modellen koelkasten
Er zijn vele soorten en maten vrijstaande koelkasten. De inbouw koelkasten worden echter ook steeds populairder. Het kiezen van het juiste model is afhankelijk van jouw persoonlijke situatie en wensen. De grootte van het koelgedeelte, en eventuele vriesgedeelte, is afhankelijk van je huishouden en uiteraard je eigen voorkeur. Om een keuze uit de verschillende koelkast modellen te maken, is het handig te weten hoeveel inhoud een koelkast voor jou moet hebben. De inhoud van de koelkast wordt weergegeven in liters.

Tafelmodel koelkast
Een tafelmodel koelkast heeft normaliter vastgestelde afmetingen. De standaard afmetingen zijn 85 centimeter hoog en 60 centimeter diep. De breedte kan variëren tussen de 45 en 60 centimeter. Een tafelmodel koelkast heeft over het algemeen een inhoud van 120 á 140 liter.

Een tafelmodel koelkast biedt je de mogelijkheid om de bovenzijde als werkblad te gebruiken, maar de koelkast kan ook ingebouwd worden onder het werkblad in de keuken. Let er echter op dat de koelkast niet koelt, maar warmte afvoert. Er dient dus genoeg ruimte aan de achterzijde over te blijven om deze warmte kwijt te kunnen. Dit is essentieel voor vrijstaande modellen en al helemaal voor inbouw koelkasten. Tafelmodel koelkasten kunnen beschikken over een kleine vriesruimte. Deze vriesruimte beschikt over een steraanduiding. Zie invriescapaciteit vriesgedeelte over de mogelijkheden van het aantal sterren. Vaak kan onder of naast het tafelmodel eenzelfde model diepvriezer worden geplaatst ik wens je alvast heel veel succes met het aanschaffen van een nieuwe koelkast