Wat voor dvdspeler moet ik kopen om avi bestanden af te kunnen spelen?

Ik wil via usb films kunnen kijken op de dvd speler, met avi bestanden. Zonder al te veel moeite te hoeven doen (met omzetten of branden) en zonder dat het al te veel geld kost.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
11 jaar geleden
Is een PS3 een optie? Kun je gamen, internetten, blu ray spelen en echt elk filmtype spelen via usb
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat noem ik nou niet echt een goedkope oplossing..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een PS3 speelt bijzonder weinig formaten af native. MKV x.264?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op vrijwel alle dvd spelers kun je avi/divx films afkijken. Zoek gewoon op Google en leuke dvd speler in jou prijsklasse en kijk dan bij de gegevens van die dvd speler welke formaten je er mee kunt bekijken. Om het goedkoop te houden neem je er lekker een 32GB usb stick bij, download op je pc de films die je wilt bekijken, zet ze vervolgens op de usb stick en doe deze in de usb aansluiting van je dvd speler en kijken maar. Makkelijker kan het niet.
Succes ermee...
Ritsuka
11 jaar geleden
Daarom ook als een reactie.
Ps3 kan in elk geval met allerlei codecs overweg, wat mijn tv niet kan. Regelmatig avi, mpeg, of mp4 afgespeeld. MKV wil inderdaad niet, maar vind ik niet zo'n prettig bestandsformaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"MKV wil inderdaad niet," "maar vind ik niet zo’n prettig bestandsformaat." Vind je het niet zo'n prettig bestandsformaat vanwege voorgaande reden of zijn er echte argumenten tegen MKV? Als het eerste waar is draai je de zaak om in mijn ogen, het ligt niet aan MKV, het ligt dan aan Sony's PS3 (Sony kan met elke update gewoon MKV/x264 support toevoegen, technisch gezien staat er niks in de weg, volgens mij zijn er zelfs al mediaspelers voor gehackte PS3's die het afspelen). Nu moet je dus (vaak?) streamen/herencoderen en dan lijkt MKV onprettig. Met een echte MP of PC heb je dat probleem niet. En dan heb ik het nog niet eens over het niet ondersteunen van een filesystem welke bestanden >4GB ondersteunt. In mijn optiek is de PS3 dus een waardeloze MP. Althans zodanig beperkt dat het niet aan te raden is als MP.
Ritsuka
11 jaar geleden
Ik heb een PS3 gratis gekregen van een vriend van mij, dus ik ben er blij mee. En op mijn pc wil MKV ook niet altijd even soepel afspelen, geen idee waar het precies aan ligt. Ik gebruik VLC.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kracht van je PC wellicht? MKV heeft vaak een x264 codering die zwaarder is dan Divx. In het begin van het HD-tijdperk een bekend probleem, als je nog een oude p4 hebt kan je dat ervaren.

Het beste antwoord

De Dvd speler die ik heb speelt AVI. af

voor € 25,- bij de blokker te koop

Succes!

Toegevoegd na 41 seconden:
Owjaah, en natuurlijk met USB aansluiting;)

Toegevoegd na 2 minuten:
En ook avi. bestanden speelt ie af vanaf de usb poort, zonder problemen (hij hoeft dus niet na te denken daardoor de film niet blijft hangen)

kortom: Een geweldige dvd-speler voor weinig geld
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je zoekt dan een DVD-speler met DivX-weergace van 30 eu:

http://www.kieskeurig.nl/dvd-speler/alle#new=N&page=1&sort=price&order=asc&q=&rq=&ps=10&pcode=dvd-home&qcode=dvd-speler&f59306%5B%5D=103215&min_default=26&max_default=329&min=26&max=329

Maar nog hipper is een BR-speler met MP4/MKV/h.264 ondersteuning vanaf 60 eu:

http://tweakers.net/categorie/781/blu-ray-en-dvd/producten/#filter:JYw7DoMwEETvMrWL-IMAH4AuVUpEYZktjCxAa5QG-e5Z4urNvtHsjYNX4ilRXuFxctoKVJOfgy9xoUQx0kR6px3-pVBOilPKF3GBv6GtcQ_DLj9maCwK35CfbJx1shZ0Amvs0K7-j27EUmv9AQ

Toegevoegd na 9 uur:
Had USB niet aangevinkt:

http://www.kieskeurig.nl/dvd-speler/alle#new=N&page=1&sort=price&order=asc&q=&rq=&ps=10&pcode=dvd-home&qcode=dvd-speler&f59306%5B%5D=103215&f65423%5B%5D=104123&min_default=26&max_default=329&min=26&max=329

http://tweakers.net/categorie/781/blu-ray-en-dvd/producten/#filter:LYy9DoMwDAbf5ZszNH8q5AHYOnWsGKLgIVUEyEFdUN69Tul09lnnExsvxFOmsiBg5_yuUJd8bnyIizWJkUuiR14Rbgp1pzTlchBXhBPaGtcZV_nxgsas8Imlz8ZZJ7XAC6yxw7Xdf_Aj5qagvR96_2_c2HVrXw