Met welke converter sluit ik mijn hoofdtelefoon aan op mijn DECT-toestel?

Ik heb al een hoofdtelefoon met microfoon (van Labtec). Die wil ik aansluiten op mijn DECT-telefoon.

Probleem: de hoofdtelefoon heeft twee stekkers van 3,5 mm (één voor de luidsprekertjes, één voor de microfoon). De telefoon heeft een mini-USB-aansluiting.

Ik moet dus van 2 x 3,5 mm naar mini-USB.

Bestaat daar een kabel voor?

Zo nee:
Ik weet dat er kabels bestaan die van 2,5 mm female naar mini-USB gaan. Als ik zo'n kabel bestel, heb ik alleen nog een kabel nodig die van mijn 2 x 3,5 mm naar 2,5 mm gaat.

Die bestaan, maar: kan ik elke willekeurige conversiekabel kopen, of is er verschil? Ik kan me zo voorstellen dat er verschil is tussen een stereokabel zonder microfoon, en een monokabel met microfoon - die laatste is wat ik nodig heb.

Toegevoegd na 3 minuten:

Hmm, vragen zijn wellicht wat onduidelijk gesteld. Heel concreet:

Koptelefoon: 2 x 3,5 mm
DECT-telefoon: mini-USB

1.  Bestaat een conversiekabeltje van 2 x 3,5 mm naar mini-USB?

Zo niet, dan koop ik een conversiekabel van 2 x 3,5 mm naar 1 x 2,5 mm.

2.  Zijn alle conversiekabeltjes van 2 x 3,5 mm naar 1 x 2,5 mm hetzelfde, of moet ik opletten wat ik koop?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zult toch het merk en type van de DECT moeten vermelden. Daarin zal staan welke accessoires er mogelijk zijn.
Maar daarmee kan je ook gaan zoeken naar eventuele verloopkabels. Maar het belangrijkste is om erachter te komen waarvoor die mini-usb voor gebruikt wordt? Waarschijnlijk voor de PC, dus dan lijkt het me niet mogelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie mijn reactie op het antwoord van Escape: mini-USB kan gebruikt worden om een hoofdtelefoon aan te sluiten. Toestel is een Gigaset SL400H: zie
https://www.gigasetshop.nl/gigaset-sl400h-handset-nieuw-353.html . In de handleiding staat: U kunt een headset met 2,5 mm jack-aansluiting aansluiten met behulp van een USB-naar-jack-adapter, die bij de service-afdeling verkrijgbaar is. Zie http://gigaset.com/medias/sys_master/A31008-M2103-M101-1-5419_10-03-2010_nl_NLD.pdf , pagina 18.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk toch dat je zoiets nodig hebt. De meeste headsets hebben maar 1 3,5mm jack plug. Dan kan je deze gebruiken:
http://cgi.ebay.nl/Nokia-mini-USB-naar-3-5-mm-Jack-Koptelefoon-Adapter-/320517194244 Maar om een koptelefoon met microfoon en 2 jack pluggen om te zetten kan ik niet voor je vinden. Ik heb ze zelf nog niet eerder gezien. Die zou je zelf kunnen maken met 2x stereo jacks (3 contacten) en 1x meervoudige jack (4 contacten), dubbel stereo coax snoer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kabeltje op die site zal niet werken. Mijn hoofdtelefoon heeft twee stekkers: één voor de oorschelpen en één voor de microfoon. Als ik de stekker van de oorschelpen in het kabeltje prik, kan ik de persoon met wie ik bel wel horen, maar kan hij mij niet horen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat weet ik. Die andere kabels heb ik nog nooit gezien. Vandaar dat ik erbij vermeld dat je zelf een kabel gaat solderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze bestaan wel:
http://www.trianglecables.com/2-5mm-3-5mm-y-adapter-ipod-stereo.html Maar gaat dit ook werken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat is niet de goede, die was ik ook al tegengekomen.
Deze worden gebruikt zodat je met zijn tweeën naar muziek kunt luisteren.
Let maar op die 2,5mm jack M. Die heeft 3 contacten. Dus voor stereo muziek. Jouw headset heeft op elke jackplug ook 3 vlakken. In ieder geval voor stereo geluid.
De 2,5mm jack plug M moet volgens mij 4 contacten hebben. Namelijk 1 voor spraak, 2 voor L/R stereo geluid en 1 voor de nul. Kijk maar eens naar een normale headset voor mobieltjes:
http://cgi.ebay.nl/Nokia-Headset-HS-47-wit-/150464399728?cmd=ViewItem&pt=LH_DefaultDomain_146&hash=item2308608970 Klik voor een grotere afbeelding.
Voor deze is die mini USB - Jack bedoeld.

Het beste antwoord

Conversiekabeltjes van 3.5 naar 2,5 mm (vaak alleen adapters) doen NIETS met het signaal zelf en DECT telefoons hebben de juiste gevoeligheid/ output voor gewone headset (32Ohm ) bij 35-125mV (koptelefoon) en 600Ohm bij 0.5 mV bij dynamische microfoonopnemers
of electret microfoons.
Het moet volgens mij heel goed lukken met 3.5-2.5 mini-jacksconversie.
Als je handig bent kun je ook losse 2.5 mm plugjes halen en die aan koptelefoon/microfoon zetten.
Volgens mij heeft Conrad/Mediamarkt/Saturn complete 2,5 mm set koptelefoontjes /microfoon voor handsfree.
deze kunnen ook op DECT.
Laat me even weten of dat nu nog zo is (vroeger bestond dat met zekerheid, maar dat is alweer even geleden)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat zal je niet gaan lukken. Een DECT-telefoon heeft daar geen voorzieningen voor.
Als je persé een headset wilt aansluiten, ben je aangewezen op zo een vrij kostbare oplossing:
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wil de koptelefoon niet op de basis aansluiten, maar op de handset. In principe kan dat wel. Gegevens van Siemens/Gigaset: 1.  De handset beschikt over een mini-USB-aansluiting.
2.  Je kunt een hoofdtelefoon op de handset aansluiten.
3.  Daarvoor is een conversiekabeltje nodig: aan de ene kant steek je er de stekker van de hoofdtelefoon in (standaard plug van 2,5 mm), aan de andere kant zit een mini-USB-stekker die je in je DECT-handset steekt.
4.  Siemens levert dit conversiekabeltje. Conclusie: ALS mijn hoofdtelefoon een standaardstekker van 2,5 mm zou hebben, zou ik alleen maar dat Siemens-kabeltje hoeven bestellen om die hoofdtelefoon te kunnen aansluiten op mijn DECT-handset. Echter, mijn hoofdtelefoon heeft twee stekkers van 3,5 mm. Dus: wat nu?
escape
13 jaar geleden
Een hoofdtelefoon is nog geen headset. Ik betwijfel of je dan nog het spreekgedeeltje kunt aansluiten.
Maar, ik zat er toch aardig naast, geloof ik, ik sta op het punt om mijn onjuiste antwoord weer te verwijderen.
de headset die je nu hebt is denk ik specifiek voor een pc o.i.d. en kan je denk ik niet op je telefoon aansluiten. ik heb wel een linkje voor je voor headset met 3.5 mm jack je kan dan eenvoudig een plug 3.5mm-> 2.5mm er op aansluiten.