koptelefoon veel echo en erg zacht wat moet ik doen?

ik heb de laatste tijd nogal een probleem ik heb een koptelefoon die de laatste tijd nogal erg zacht en veel echo heeft ik hoor het van beide kanten van de koptelefoon

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio
1.6K

Antwoorden (2)

Check de verbinding met het apparaat. Evt een kabelbreuk bij of in de stekkerverbinding of bij de aansluiting van de hoofd telefoon zelf. Als dit allemaal juist is en je hebt hem nog geen twee jaar: met bon retour winkel voor garantie. Ouder dan twee jaar: koop nieuwe!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als de gemeenschappelijke massaverbinding van een koptelefoon ontbreekt dan staan feitelijk de twee schelpen in serie aangesloten op het linker en rechterkanaal.
Het geluid zal dan ook vreemd klinken omdat beide schelpen in tegenfase werken, het klinkt niet "midden in je hoofd" maar alsof het van buiten komt.
Je hoort dan alleen geluid als er verschil is tussen beide kanalen, bij mono hoor je vrijwel niets, bij stereo hoor je dan geluid dat extreem links en rechts in de mix gezet is.
Dat geluid is meestal de galm van zaken die in het midden van het stereobeeld staan, alsmede zaken die uiterst links of rechts geplaatst zijn.
Je moet dus controleren of de verbindingskabel ergens gebroken is, of dat de plug niet goed contact maakt. De massaverbinding is het deel van de plug dat het verst van de punt ligt.
De plug is een zogenaamde "tip-ring-sleeve" stekker: tip = links, ring = rechts en sleeve = gemeenschappelijke massaverbinding.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+1: Een ontbrekende massa is het juiste antwoord