Hoe kan het dat mijn combimagnetron niet stopt met afkoelen?

Ook nadat ik de stekker eruit heb gehaald en er weer in heb gedaan, blijft hij doorgaan met koelen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.5K

Het beste antwoord

Mogelijk is de sensor kapot die de temperatuur meet en waar de ventilatiestand van de combimagnetron mee verbonden is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik neem aan dat je de ventilator bedoeld. Er zit vermoedelijk een thermische schakeling in. De ventilator gaat gewoonweg aan boven een bepaalde temperatuur, en zal pas uitgaan wanneer de temperatuur beneden een bepaald punt is gekomen. Een combimagnetron bevat een warmte element wat het oven gedeelte mogelijk maakt. Dit blijft na uitschakelen van de ovenfunctie nog een tijd heet, kennelijk vind de fabrikant het nodig om te blijven koelen totdat een bepaalde grenswaarde is bereikt. Wanneer je de stekker weer in het stopcontact steekt kan het zijn dat de temperatuur nog steeds te hoog is, en gaat de ventilator weer aan. Gewoon afwachten dus, het zal vanzelf stoppen. Indien dit niet gebeurt zal hij defect zijn.