Ik zoek een lcd-tv die ik op mijn pc kan aansluiten; vooral voor films. Nu staat er bij sommige: mediaplayer video/audio, pc-streaming: nee.

Mijn vraag is dus: hoe zit dit? Waar draait het nu precies om? Het lijkt mij dat pc-streaming noodzakelijk is... maar wat is dan die 'mediaplayer'? Hopelijk kan iemand mij wat wijzer maken! Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je LCD tv moet een zg PC VGA ingang hebben zie Samsung TV bijgevoegd. Een laptop heeft altijd ook zo`n plug (15 polige connector) een desktop pc heeft zo`n plug voor de monitor van de computer deze moet je dan opsplitsen met een VGA splitter een voor je monitor en een naar je LCD tv zie Kramer apparaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je draadloos een verbinding wil hebben tussen de pc en de tv dan is pc-streaming nodig. Als je gewoon de tv als monitor wil gebruiken dan kan dat doormiddel van een kabel. De kabel die je nodig hebt ligt aan de aansluitingen van je pc. Ik heb mijn laptop via een dvi => HDMI kabel aangesloten. Heb je al een HDMI uitgang op je pc dan kan dit gewoon via een standaard HDMI kabel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf een Philips 231T gekocht. Full-HD, PC-ingang, HDMI, DVB-T, Scart, Common Interface aansluiting voor Digitale TV. 23 inch breedbeeld. Prima beeld. Nog geen 300 euros. Heeft jammer geen NetTV en DVB-C, maar dan had het ook meer gekost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel nieuwere TV's ondersteunen dlna / uPnP wat inhoudt dat ze het mogelijk maken om muziek en/of video van je pc kunnen afspelen.

Direct aansluiten (als beeldscherm) kun je vrijwel alle HD(ready) tv's via de vga aansluiting.