Ik heb laatst een Playstation 3 gekocht, maar ik had geen hdmi kabel nodig om hem aan te sluiten, wel slecht beeld, wat nu?

Ik heb laatst een Playstation3 gekocht, maar toen had ik geen hdmi kabel nodig om hem op mijn tv aan te sluiten. Wel merkte ik dat het beeld niet helemaal scherp is. Zou de beeldkwaliteit veranderen als ik een hdmi kabel zou kopen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je gekeken of je beeld(scherm)instellingen goed staan?

Antwoorden (3)

Afhankelijk van wat je nu gebruikt waarschijnlijk wel. Normaal gesproken haalt je alleen met component video (niet te verwarren met composiet) dezelfde beeldkwaliteit als met hdmi. HDMI doet ook gelijk je geluid erbij. Deze twee kunnen beide full HD aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik zou als ik jou was een hdmi kabel gaan halen omdat je dan beter beeld heb... ze zijn te koop bij mediamarkt of bol.com
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je de Playstation met een Scart / RGB aansluiting hebt aangesloten heb je 625 vertikale beeldlijnen. Als je de playstation met een HDMI-kabel aansluit is het mogelijk om 720 of zelfs 1080 vertikale beeldlijnen op het beeld te krijgen. Dit is een hogere kwaliteit. Let op! Je tv moet dit wel ondersteunen.