Hoe lang is de oplaadtijd ? Accu 800 mAH - 3,7 Volt, lader capaciteit is 4,8 V - 09.A

Ik weet dat je aan de hand van de capaciteit van de accu en lader een laadtijd kunt berekenen. Maar soms kom ik daar niet goed uit, misschien is er een makkelijk te begrijpen uitleg.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (2)

Ik veronderstel dat er 0.9A staat? Dan zou die in een uurtje moeten geladen zijn.
Stond er 0.09A dan is het een dikke 10u. Meestal 14u.
Let wel op dat die lader geschikt is om Li-Ion batterijtjes op te laden. Je wil niet meemaken wat er bij een foute lader gebeurd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leerzaam filmpje: pruts niet met laden van Li-ion accu's!
Hierbij een verduidelijking van het begrip Ah

800 mAh of 0,8 Ah is duidelijker want nu ziet u beter dat dit Ampère (stroom) maar tijd(uren) is.
Puur THEORETISCH wil dit zeggen dat uw batterij 0,8 A kan leveren gedurende 1 uur, of de helft 0,4 Ampère in dubbel zoveel tijd 2 uren.
Elk product is ok als het maar 0,8 Ah geeft.

Omgekeerd is dit op van tel voor het oplaad proces.
In uw geval dus 0,8 Ah : 0,9 A = 0,8888 h