Kan iemand me vertellen wat voor type digitaal kompas dit is (zie afbeeldingen)?

Ik heb deze gekregen, er moet ooit een boekje bij zijn geweest waarin iets stond over hoe het kompas te kalibreren is, ik kom daar zo niet uit. Ik kan de handleiding ook niet vinden op internet omdat ik niet weet welk type apparaat dit is.

Het werd verkocht bij LIDL enige tijd geleden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Dat is het Digital Kompass uit de Bresser Junior serie.

Wellicht kun je daar verder mee, een handleiding vind ik zo even niet.
Wellicht een mailtje naar Meade?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb m al, even het pdf bestand onderaan de pagina aanklikken. Bij de tweede link

Have fun!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De digitale kompassen die ik ken, calibreren zichzelf als je langzaam een ronde vaart. Ik schrijf bewust vaart zodat je een indicatie hebt van hoe langzaam. Neem je kompas en draai in 5 a 10 minuten 360 graden rond. De kompassen waar ik mee gewerkt heb waren dan gecalibreerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is dit de handleiding, hij is wel in het Engels.
Mocht het niet de goede zijn , kun je het zelf zoeken/aanvragen op;
www.hoewerktdatding.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOES JE STAAT IN DE FIK!!! :p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Bedankt voor de moeite Loes. Beerg heeft hem al gevonden. De link hierboven is van een weerstation. Die andere website hoewerktdatding of zo daar staat deze niet op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jaaaah...lekker...oliebollen met sterretjes :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mlodewijk, oke, succes verder ;)